STAROSTA POLICKI


SHIVAN FATE

1. Starosta kieruje Starostwem przy pomocy Wicestarosty, Członka Zarządu, Sekretarza, Skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy w sposób określony w Ustawie, Statucie i Regulaminie.
2. Starosta może powoływać na czas określony lub nieokreślony pełnomocników do spraw realizacji lub koordynacji określonych zadań.
3. Do zadań Starosty należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu, Zarządu i Starostwa oraz reprezentowanie ich na zewnątrz;
2) organizowanie pracy Zarządu i Starostwa;
3) nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Powiatu i Zarządu przez Starostwo, w tym wydawanie zarządzeń i poleceń;
4) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych i organizowanie ich wzajemnej współpracy;
5) wykonywanie uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Starostwa oraz wyznaczanie innych osób do podejmowania czynności w tym zakresie;
6) kreowanie polityki personalnej oraz nadzorowanie obsługi kadrowej Starostwa;
7) zapewnienie przestrzegania prawa w działalności merytorycznej Zarządu i Starostwa;
8) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatu, Zarządu i Starostwa;
9) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej zastrzeżonych dla Starosty oraz należących do właściwości Powiatu;
10) upoważnianie członków Zarządu, Sekretarza, Skarbnika, pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych oraz powiatowych służb, inspekcji i straży do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w zakresie, o którym mowa w pkt. 9;
11) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty przez przepisy prawa, Ustawę, Statut, uchwały Rady i Zarządu oraz postanowienia Regulaminu;
12) koordynowanie i nadzorowanie działalności w zakresie obsługi Rady i Zarządu, informacji i promocji oraz dróg publicznych;
13) koordynowanie i nadzorowanie współpracy międzynarodowej Powiatu;
14) koordynowanie oraz nadzorowanie działalności Powiatu w zakresie spraw społecznych i obywatelskich, polityki prorodzinnej, promocji i ochrony zdrowia, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, wspierania osób niepełnosprawnych, współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy;
15) koordynowanie i nadzorowanie audytu oraz działalności kontrolnej Zarządu i Starostwa;
16) prowadzenie spraw w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, obronności, zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa informacji oraz ochrony danych osobowych;
17) nadzorowanie działalności służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
4. Zadania, o których mowa w ust. 3, Starosta wykonuje przy pomocy Członków Kierownictwa Starostwa oraz następujących komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych:
1) Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;
2) Wydziału Dróg Publicznych;
3) Wydziału Polityki Społecznej;
4) Wydziału Prezydialnego;
5) Referatu Audytu i Kontroli;
6) Biura Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
7) Biura Kadr;
8) Biura Obsługi Prawnej;
9) Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów;
10) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Policach;
11) Powiatowego Urzędu Pracy w Policach.