Pojazd można czasowo wycofać z ruchu tylko w tym urzędzie, w którym pojazd jest aktualnie zarejestrowany.
Na okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu tablice rejestracyjne i dowód rejestracyjny przechowywane są w depozycie urzędu.

CZASOWE WYCOFANIE POJAZDÓW O DMC OD 3,5 T, POJAZDÓW SPECJALNYCH I AUTOBUSÓW

Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t,
- ciągniki samochodowe,
- pojazdy specjalne,
- autobusy.

Ww. pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu,
2. dowód rejestracyjny pojazdu,
3. tablice rejestracyjne,

W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu należy złożyć wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza się posiadaną decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

Opłata administracyjna za wycofanie pojazdu z ruchu:
• na okres 2 miesięcy – 80,00 zł,
dodatkowe opłaty w przypadku wycofania pojazdu na okres dłuższy niż 2 miesiące:
• od 3 do 12 miesiąca – 4,00 zł (za każdy miesiąc),
• od 13 do 24 miesiąca – 2,00 zł (za każdy miesiąc),
• od 25 do 48 miesiąca – 0,25 zł (za każdy miesiąc).

CZASOWE WYCOFANIE Z RUCHU SAMOCHODÓW OSOBOWYCH (możliwe od 31 stycznia 2022 r.)

Samochód osobowy może być czasowo wycofany w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia elementów nośnych konstrukcji, w następujących przypadkach:
- gdy pojazd uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, 
- gdy podczas badania technicznego stwierdzono, że pojazd ma uszkodzone elementy nośne konstrukcji, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- gdy wystąpi szkoda istotna, rozumiana jako szkoda w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego pojazdu, mająca wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, kwalifikująca pojazd do dodatkowego badania technicznego.

Samochód osobowy może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu wraz z oświadceniem pod odpowiedzialnością karną o konieczności wykonania naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji pojazdu,
2. dowód rejestracyjny pojazdu,
3. tablice rejestracyjne.

Opłata administracyjna za wycofanie pojazdu z ruchu:
• na okres 2 miesięcy – 80,00 zł,
dodatkowe opłaty w przypadku wycofania pojazdu na okres dłuższy niż 2 miesiące:
• od 3 do 12 miesiąca – 4,00 zł (za każdy miesiąc).

PRZYWRÓCENIE POJAZDU DO RUCHU

Po upływie terminu czasowego wycofania, pojazd jest przywracany do ruchu na wniosek właściciela.

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o przywrócenie pojazdu do ruchu,
2. decyzja o czasowym wycofaniu z ruchu,
3. badanie techniczne pojazdu, jeżeli upłynęła jego ważność.

Opłaty administracyjne za przywrócenie pojazdu do ruchu nie są pobierane.

UWAGA!
W celu wykonania badania technicznego pojazdu, który ma być przywrócony do ruchu, właściciel pojazdu musi dokonać czasowej rejestracji pojazdu czyli pobrać tzw. czerwone tablice.
Opłata administracyjna za czasową rejestrację pojazdu - 62 zł

Opłaty skarbowe:
Jeżeli w imieniu wnioskodawcy działa osoba trzecia wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Opłata skarbowa za złożenie ww. dokumentu wynosi – 17 zł.

Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, krewnym wstępnym (rodzicom, dziadkom, pradziadkom) i zstępnym (dzieciom, wnukom, prawnukom) oraz rodzeństwu. Za złożenie jednego pełnomocnictwa przez kilku mocodawców, opłata w wysokości 17 zł pobierana jest za każdy stosunek pełnomocnictwa wynikający z przedłożonego dokumentu. Wyjątek stanowi złożenie jednego pełnomocnictwa ustanowionego przez łącznego mocodawcę (np. małżonków), za które pobierana jest pojedyncza opłata w wysokości 17 zł).

Jeżeli dokument stwierdzający pełnomocnictwo nie może pozostać w aktach sprawy w oryginale, organ uwierzytelnia kopię tego dokumentu, pobierając opłatę w wysokości 5 zł za każdą stronę potwierdzaną za zgodność z oryginałem.

Opłat można dokonywać bezgotówkowo kartą w terminalu płatniczym podczas składania wniosku lub wcześniej przelewem na poniższe rachunki bankowe:

Opłata administracyjna
na rachunek Starostwa Powiatowego w Policach nr:
88 1240 3943 1111 0000 4135 6946

(Opłata dokonywana poza Urzędem musi zawierać w tytule numer VIN lub numer rejestracyjny pojazdu, którego sprawa dotyczy)

Opłata skarbowa
na rachunek Urzędu Miejskiego w Policach nr:
71 1240 3927 1111 0010 6012 9650