SEKRETARZ POWIATU POLICKIEGO

obrazek

MIROSŁAW ANTONIEWICZ


1. Sekretarz wykonuje czynności i realizuje zadania Powiatu, Zarządu i Starostwa, określone w udzielonych mu upoważnieniach, a także w zakresie wynikającym z przepisów prawa, Statutu, uchwał Rady i Zarządu, postanowień Regulaminu oraz zarządzeń i poleceń Starosty.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:
1) organizacji i funkcjonowania Starostwa;
2) sprawowania, w ramach upoważnień udzielanych przez Starostę lub Zarząd, nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne;
3) zapewnienia merytorycznej, technicznej, organizacyjnej i personalnej obsługi sesji Rady i posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń Zarządu;
4) koordynowania prac związanych z opracowywaniem projektów wewnętrznych aktów prawa regulujących zasady działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych;
5) nadzorowania prac związanych z przygotowywaniem projektów uchwał Rady i Zarządu;
6) współpracy i współdziałania Zarządu i Starostwa z Radą;
7) stwarzania warunków umożliwiających zapewnienie zgodności z przepisami prawa uchwał Rady i Zarządu, a także decyzji oraz rozstrzygnięć wydawanych i podejmowanych przez komórki organizacyjne;
8) koordynowania całokształtu zagadnień organizacyjno-technicznych dotyczących współpracy Zarządu i Starostwa z jednostkami organizacyjnymi oraz powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami;
9) wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Starosty, za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustalaniem wynagrodzenia;
10) wynikającym z innych upoważnień udzielanych przez Starostę lub Zarząd.
3. Zadania, o których mowa w ust. 1, Sekretarz wykonuje przy pomocy następujących komórek organizacyjnych:
1) Wydziału Administracji i Organizacji;
2) Referatu Informatyki.
4. Sekretarz pełni funkcję kierownika Starostwa wyłącznie w przypadku jednoczesnej nieobecności Starosty, Wicestarosty i Członka Zarządu.