SEKRETARZ POWIATU POLICKIEGO

obrazek

MIROSŁAW ANTONIEWICZ

Sekretarz wykonuje czynności i realizuje zadania Powiatu, Zarządu i Starostwa, określone w udzielonych mu upoważnieniach, a także w zakresie wynikającym z przepisów prawa, Statutu, uchwał Rady i Zarządu, postanowień Regulaminu oraz zarządzeń i poleceń Starosty.

Do zadań Sekretarza należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:

  1. organizacji i funkcjonowania Starostwa;
  2. sprawowania, w ramach upoważnień udzielanych przez Starostę lub Zarząd, nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne;
  3. zapewnienia merytorycznej, technicznej, organizacyjnej i personalnej obsługi posiedzeń Rady i Zarządu;
  4. koordynowania prac związanych z opracowywaniem projektów wewnętrznych aktów prawa regulujących zasady działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych;
  5. nadzorowania prac związanych z przygotowywaniem projektów uchwał Rady i Zarządu;
  6. współpracy i współdziałania Zarządu i Starostwa z Radą;
  7. stwarzania warunków umożliwiających zapewnienie zgodności z przepisami prawa uchwał Rady i Zarządu, a także decyzji oraz rozstrzygnięć wydawanych i podejmowanych przez komórki organizacyjne;
  8. koordynowania całokształtu zagadnień organizacyjno-technicznych dotyczących współpracy Zarządu i Starostwa z jednostkami organizacyjnymi oraz powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami;
  9. wykonywania, w ramach upoważnienia udzielonego przez Starostę, czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa;
  10. wynikającym z innych upoważnień udzielanych przez Starostę lub Zarząd.

Sekretarz pełni funkcję kierownika Starostwa wyłącznie w przypadku jednoczesnej nieobecności Starosty, Wicestarosty i Członka Zarządu.