W przypadku, gdy osoba:
1. popełniła jedno przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu komunikacji w okresie 2 lat od wydania po raz pierwszy prawa jazdy,
2. popełniła trzy wykroczenia w okresie 2 lat od wydania po raz pierwszy prawa jazdy,
3. kierowała pojazdem silnikowym w okresie, o którym mowa w art. 102 ust.1d ustawy z dnia 5 stycznia 2011 o kierujących pojazdami (kierowanie pojazdem w przedłużonym okresie zatrzymania prawa jazdy),
po wydaniu decyzji o cofnięciu uprawnień musi spełnić ponownie wymagania stawiane osobom po raz pierwszy ubiegającym się o uprawnienia do kierowania pojazdami, a więc odbyć właściwe szkolenie i zdać egzamin państwowy.

Profil kandydata na kierowcę wydaje Starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ponownie ubiegającej się o uprawnienia.

Zamieszkanie należy potwierdzić zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy.

„Miejsce zamieszkania” zgodnie  z art. 25 i 28 Kodeksu Cywilnego – to miejscowość, w której osoba fizyczna przebywa z zamiarem stałego pobytu oraz można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania. Zgodnie z art. 24 ustawy o ewidencji ludności zobowiązani do zameldowania się w miejscu pobytu stałego lub czasowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej są:
- obywatele naszego kraju i cudzoziemcy z UE - najpóźniej w ciągu 30 dni od momentu przybycia do miejsca stałego lub czasowego pobytu,
- cudzoziemcy spoza UE-  najpóźniej w ciągu 4 dni od momentu przybycia do miejsca stałego lub czasowego pobytu.

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony wniosek z własnoręcznym podpisem.
UWAGA!
Wniosek należy drukować dwustronnie, w poziomie, przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu na drukarce laserowej o minimalnej rozdzielczości 600 dpi przy zachowaniu pełnego nasycenia czerni. W przypadku złożenia wniosku na nieprawidłowo wydrukowanym formularzu konieczne będzie ponowne jego wypisanie na właściwym druku dostępnym w urzędzie.
2. Kolorowa fotografia.
UWAGA!
Wymagania dla fotografii: wymiary 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
3. Orzeczenie lekarskie wystawione przez lekarza uprawnionego do badania kierowców,
4. Orzeczenie psychologiczne do kategorii C1, C, D1, D, C1E, CE, D1E, DE i tramwaju wystawione przez psychologa uprawnionego do badań kierowców,
5. Oryginał oraz kserokopia prawa jazdy / pozwolenia do kierowania tramwajem – jeżeli było wcześniej wydane,
6. Cudzoziemiec dołącza do wniosku kartę pobytu, wizę pobytową lub inny dokument potwierdzający posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiuje w Polsce, co najmniej od sześciu miesięcy oraz meldunek.

Opłaty administracyjne:
Za wydanie Profilu Kandydata na Kierowcę nie są pobierane opłaty.

UWAGA!
Warunkiem zamówienia prawa jazdy / pozwolenia na kierowanie tramwajem po zdanym egzaminie jest wniesienie opłaty administracyjnej za blankiet prawa jazdy w wysokości 100 zł., za blankiet pozwolenia na kierowanie tramwajem 30 zł.

Opłaty można dokonywać bezgotówkowo kartą w terminalu płatniczym przy okienku, poprzez platformę INFO CAR lub przelewem na poniższy rachunek bankowy:

Opłata administracyjna
na rachunek Starostwa Powiatowego w Policach nr:
88 1240 3943 1111 0000 4135 6946

Potwierdzenie wniesienia opłaty należy dostarczyć do urzędu (osobiście lub mailowo) - brak opłaty skutkuje wstrzymaniem złożenia zamówienia na produkcję blankietu prawa jazdy przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych.

Opłaty skarbowe:
Jeżeli w imieniu wnioskodawcy działa osoba trzecia wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Opłata skarbowa za złożenie ww. dokumentu wynosi – 17 zł.

Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, krewnym wstępnym (rodzicom, dziadkom, pradziadkom) i zstępnym (dzieciom, wnukom, prawnukom) oraz rodzeństwu. Za złożenie jednego pełnomocnictwa przez kilku mocodawców, opłata w wysokości 17 zł pobierana jest za każdy stosunek pełnomocnictwa wynikający z przedłożonego dokumentu. Wyjątek stanowi złożenie jednego pełnomocnictwa ustanowionego przez łącznego mocodawcę (np. małżonków), za które pobierana jest pojedyncza opłata w wysokości 17 zł).

Jeżeli dokument stwierdzający pełnomocnictwo nie może pozostać w aktach sprawy w oryginale, organ uwierzytelnia kopię tego dokumentu, pobierając opłatę w wysokości 5 zł za każdą stronę potwierdzaną za zgodność z oryginałem.

Opłaty można dokonywać bezgotówkowo kartą w terminalu płatniczym przy okienku lub przelewem na poniższy rachunek bankowy:

Opłata skarbowa
na rachunek Urzędu Miejskiego w Policach nr:
71 1240 3927 1111 0010 6012 9650